Turbina od ASZ/ARL - zmieniać czy czekać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Martinez
    L&K
    • 2004
    • 1366
    • Audi

    Turbina od ASZ/ARL - zmieniać czy czekać

    Autko mlode km to sofcik lajtowy, jak sie dotrze i bedzie mialo np ok 10 tys user jak bedzie chcial Master's dokona malej korekty i pojawi sie 200KM/400Nm :diabelski_usmiech

    Master's Czy ta Octa miala DSG, bo sadzac po tym ze zostala jednak shamowana to raczej nie :cry: A szkoda bo zobaczylibysmy jak z takim setupem jezdzi ta skrzynia :twisted:
    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
    czarna AR 156 1.8 T.Spark
  • Martinez
    L&K
    • 2004
    • 1366
    • Audi

    #2
    Turbina od ASZ/ARL - zmieniać czy czekać

    Jak w temacie. Jestem zdecydowany że jeżeli będę zanabywał nową turbine to będzie mocniejsza. Pytanie tylko czy czekać aż tak się jak to Master's mówi "wysra" czy zmienić wcześniej. Jak na razie nie zauważyłem jakichkolwiek zmian w pracy turbiny, bardziej w pracy sprzęgła :diabelski_usmiech . Jak myslicie?
    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
    czarna AR 156 1.8 T.Spark

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Proste :twisted: Zmieniac :!: k

      Wiesz, ze z wysraniem sie obecnej mozesz czekac jeszcze i 50kkm, albo i wiecej ? Chcesz tyle czekac ?
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • dede_adam
        L&K
        S_OCP Member
        • 2004
        • 1449

        #4
        Ja mysle ze Ty tez drukujesz w domu banknoty NBP... ja uwazam ze skoro CI dziala ok
        to po co wymieniac :roll: czekaj az sie wysra :twisted: takie jest moje zdanie...
        chyba ze chcesz duuuuzo innych modow zrobic to tak.( ~190hp? )

        Komentarz

        • Martinez
          L&K
          • 2004
          • 1366
          • Audi

          #5
          Nie o to chodzi. Mam na myśli czy wysranie sie turbo może spowodować awarie innych części. Czy po prostu pada i tyle?
          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
          czarna AR 156 1.8 T.Spark

          Komentarz

          • dede_adam
            L&K
            S_OCP Member
            • 2004
            • 1449

            #6
            Pada auto przechodzi chyba w tryb awaryjny albo jezdzi tak slabo jak w trybie awaryjnym
            ...zaczyna kopcic....zreszta chyba turbo nie konczy sie nagle tylko sa objawy wczesniej i wtedy mozesz ja zmieniac

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Zamieszczone przez Martinez
              Nie o to chodzi. Mam na myśli czy wysranie sie turbo może spowodować awarie innych części. Czy po prostu pada i tyle?
              Padniete turbo moze zrobic duze kuku. :twisted:
              Nalezy jak najszybciej wylaczyc silnik - moze sie zdarzyc, ze przelewajacy sie olej bedzie napedzal silnik pomimo wylaczenia go kluczykiem. Dokreci sie wtedy do maksymalnych mozliwych obrotow i rozleci w drobiazgi. W takim przypadku nalezy reagowac szybciutko i zdusic samochod na biegu i hamulcu... :twisted: :lol:

              Taka sytuacja to raczej rzadkosc, jednak jak turbo "wypali" to jest duzo czyszczenia dolotu, IC, itp. Generalnie jest to dosc niebezpieczne.

              Najlepiej zmienic sprezarke kiedy widac juz, ze sa z nia klopoty. Czyli kiedy wyciaga olej, glosno pracuje, itp., itd.

              No, ale nie ma tez co panikowac - jak nie ma zlych objawow to mozna smigac.
              Co bedzie to bedzie... :twisted:
              TDI 205PS

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Byle silnik nie zachlysnal sie olejem bo wtedy bedzie kaplica :diabelski_usmiech
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Martinez
                  L&K
                  • 2004
                  • 1366
                  • Audi

                  #9
                  No dobra a po czym można stwierdzić że zbliża sie jej kres? I jak mam sprawdzić czy wciąga olej?
                  Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                  teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                  czarna AR 156 1.8 T.Spark

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Jak chcesz zeby szybko sie wysrala prponuje wizyte u Marka i chec podniesienia cisnienia o 1 BAR gwarantuje ze sie wysra. Wtedy ze spokojnym sumieniem mozesz wkladac nowa.

                    A nie lepiej ta co masz sprzedac komus za 200zl a do siebie kupic nowa lepsza. :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja tam wymieniłem po 30 tysiach, po mimo że stara była OK.
                      A w jakim celu chcesz ją wymieniać, jako zamiennik starej-zdychajacej, czy masz wielki głód mocy?
                      W pierwszym przypadku bym czekał, a w drugim szukał ARL- a ( co nie jest chyba łatwe, w serwisie SEATA nowa około 7 tysi) i zaraz montował, rasował, zakładał big ic i cieszył się jazda prawie 200 konnym autem.
                      Pozdr
                      EDIT
                      pomyłka myślałem że masz ASZ, niedoczytałem

                      Komentarz

                      • Martinez
                        L&K
                        • 2004
                        • 1366
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez Bond
                        Ja tam wymieniłem po 30 tysiach, po mimo że stara była OK.
                        A w jakim celu chcesz ją wymieniać, jako zamiennik starej-zdychajacej, czy masz wielki głód mocy?
                        W pierwszym przypadku bym czekał, a w drugim szukał ARL- a ( co nie jest chyba łatwe, w serwisie SEATA nowa około 7 tysi) i zaraz montował, rasował, zakładał big ic i cieszył się jazda prawie 200 konnym autem.
                        Pozdr
                        EDIT
                        pomyłka myślałem że masz ASZ, niedoczytałem
                        nie no zwykły AHF. A co do wymiany turbo na mocniejsze po prostu skoro i tak turbo padnie to kupie mocniejsze bo kupić i tak trzeba. Jakichs strasznych modyfikacji raczej nie bedzie bo auto swoje przejechało (151kkm).
                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                        Komentarz


                        • #13
                          Jedyna słuszna decyzja to przy okazji padu starej turbiny, tylko zakładać wiekszą.
                          Stosunek różnicy kosztów do frajdy jest bardzo korzystna.
                          Stoją u mnie jeszcze 2 chłodnice od ARL-a, ale czas nie pozwala zmodyfikować auta jeszcze bardziej.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez Bond
                            Stoją u mnie jeszcze 2 chłodnice od ARL-a, ale czas nie pozwala zmodyfikować auta jeszcze bardziej.
                            Czy ty masz zamiar zalozyc takie dwie z przodu ?? czy ta druga bedzie chlodzic juz cos innego :diabelski_usmiech
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Czy ty masz zamiar zalozyc takie dwie z przodu ?? czy ta druga bedzie chlodzic juz cos innego :diabelski_usmiech
                              Tak, temperament w czasie jazdy. :wink:
                              A, tak serio to BIG IC i chłodnica wody.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                To sama chlodnica wody i od klimy roznia sie w wykonaniu dla ASZ i ARL ??
                                Czy moze te elementy sa takie same.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  To sama chlodnica wody i od klimy roznia sie w wykonaniu dla ASZ i ARL ??
                                  Czy moze te elementy sa takie same.
                                  Chłodnica wody ARL i ASZ są delikatnie inne, mają w innym miejscu dolne doprowadzenie odpływu wody, ARL ma trochę wyżej, by zrobić miejsce na wylot czy wlot z BIG IC.
                                  A od klimy nie wiem, nie będe jej ruszał, co prawda można by było zakupić zestaw 3 chłodnic z wiatrakam od arl-a i i wszystko przełożyć.

                                  Komentarz

                                  • BaPit
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 630

                                    #18
                                    Re: Turbina od ASZ/ARL - zmieniać czy czekać

                                    Zamieszczone przez Martinez
                                    Jak w temacie. Jestem zdecydowany że jeżeli będę zanabywał nową turbine to będzie mocniejsza. Pytanie tylko czy czekać aż tak się jak to Master's mówi "wysra" czy zmienić wcześniej. Jak na razie nie zauważyłem jakichkolwiek zmian w pracy turbiny, bardziej w pracy sprzęgła :diabelski_usmiech . Jak myslicie?
                                    siemasz. zmieniaj. wysranej nikomu nie wciśniesz. a za używkę jeszcze zgarniesz trochę kasy. ja zmieniłem swoją przed wysraniem (choć > 100 k km na bardzo mocnym jak na nią (K03) setupie) i wziąłem za starą 600 PLN. Za K04 dałem 1k PLN (po regeneracji, z gwarancją - w serwisie oceniono, że jest jak ńówka). Więc za samą wymianę części nie zapłaciłem fortuny. Jak Ci się wysra stara, wyjdzie niestety drożej... Pomijam już fakt upierdliwości wysrania - wywalanie cząstek łopatek z IC, może (teoretycznie) część przytkać wydech (jak nie masz przelotowego) - nie wiem, czy te łopatki łamią się często - może ktoś bardziej doświadczony się wypowie

                                    Pozdr!
                                    BP
                                    była mocna Octa, a jest konik
                                    Greckie Delikatesy

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      Tak jak mowi Bartek, sprzedaz jeszcze sprawnej starej jest dobrym argumentem do wymiany, bo caly mod wychodzi zawsze taniej.

                                      nie wiem, czy te łopatki łamią się często - może ktoś bardziej doświadczony się wypowie
                                      Lopatki to raczej sie nie lamia, chyba ze turbina zassa obce cialo. Za to kierownice sie zapiekaja...
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • lyzy 110
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 237

                                        #20
                                        Jezeli chodzi o wymiane turbo na wieksz eto czy nie wiaze sie to rowniez z wymiana IC na bardziej wydajne
                                        No i czy nie ma z tym zwiazanych wiekszych komplikacji typu grzebanie w sofcie itp itd
                                        była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                                        Komentarz

                                        • MiKruS
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7976

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lyzy 110
                                          Jezeli chodzi o wymiane turbo na wieksz eto czy nie wiaze sie to rowniez z wymiana IC na bardziej wydajne
                                          No i czy nie ma z tym zwiazanych wiekszych komplikacji typu grzebanie w sofcie itp itd
                                          Wieksze turbo nie grzeje bardziej powietrza.

                                          Pomiar na hamowni i ewentualna korekta programu sa wskazane.
                                          TDI 205PS

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #22
                                            Jezeli chodzi o wymiane turbo na wieksz eto czy nie wiaze sie to rowniez z wymiana IC na bardziej wydajne
                                            Przydaloby sie na cieplejsze dni, ale u mnie jak narazie pozaru w dolocie jeszcze nie ma.

                                            No i czy nie ma z tym zwiazanych wiekszych komplikacji typu grzebanie w sofcie itp itd
                                            Na aukart grzebanie w sofcie to najmniejszy problem
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez lyzy 110
                                              ...... czy nie ma z tym zwiazanych wiekszych komplikacji typu grzebanie w sofcie itp itd
                                              Podejrzewam że soft to akurat typowa usługa u Masters'a? Ale z tego co przeczytałem na forum to przeszczep ASZ to AHF jest łatwiejszy niż przeszczep ARL-a? Patrząc na ETKĘ wygląda to jakby turbo ASZ pasowało p&p nie licząc jednego przewodu olejowego. Czy robił ktoś przeszczep turbo ASZ do AHF-a?? Pytam bo mam obawy że moja turbawka wkrótce powie papa i jeśli już wtapiac kasę na nową turbinę to może na większą.... :diabelski_usmiech
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • Jackal
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 758

                                                #24
                                                zalozenie ASZ czy ARL do AHF jest dokladnie taki sam.

                                                zalozenie ARL do ASZ jest PnP.


                                                Ja mam ASZ w AHF oraz znam co najmniej jedna osobe z tego forum co tez tak ma.
                                                bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                                Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                                Perfect service by DobryGrzesWawa

                                                Komentarz

                                                • Masmo
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1145

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Jackal
                                                  zalozenie ASZ czy ARL do AHF jest dokladnie taki sam.
                                                  zalozenie ARL do ASZ jest PnP.
                                                  Ja mam ASZ w AHF oraz znam co najmniej jedna osobe z tego forum co tez tak ma.
                                                  I co dokładnie trzeba wymienić żeby w miejsce turbo AHF założyć ASZ lub ARL? Bo Purchawa założył do AGR-a i to chyba wymagało większych ingerencji?
                                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...